Bespaar geld op de aanschaf van nieuwe vrachtwagenbanden met herprofilering en vulkaniseren. Herprofilering is een kosteneffectieve manier om de levensduur van uw banden te verlengen, terwijl vulkaniseren beschadigde banden repareert. Beide methoden zijn duurzaam en veilig, waardoor u uw vrachtwagen op een betrouwbare manier kunt blijven gebruiken. Bekijk ons assortiment om snel aan de slag te kunnen gaan.
Geschikt voor het repareren van vrachtwagen banden. Dicht niet alleen af tegen het weglekken van lucht uit de band maar het isoleert ook de nylon inlage van de staalgordel van de band. Dicht gaten tot 9mm. Set bestaand uit 30 vulkaniseer veters (200 mm), 1 lange naald met open oog, 1 rasp, 1 pot glijmiddel en 1 afbreekmes. Het bandenreparatiesysteem is vervaardigd van een compound van butyl rubber, elastomers, een vulkanisatiemiddel, siliconen en vulkanisatie versnellers. EZ-Seals voorkomt dat vocht door het lek naar binnen komt en de staalgordel van de band kan aantasten.Merk: EZ Seals
Michelin professionele bandenvulmeter voor het meten van de
bandenspanning en het op spanning brengen en ontluchten van uw banden.
Meetbereik: 0,7-12 bar 10-170 psi.
Aansluiting: 1/4 BSP binnendraad
Voorzien van een grote duidelijke klok
Voor personenauto en vrachtauto
Geschikt voor oppompen, meten en afblazen
Levering met pompslang voorzien van VG8 pompnippel
Merk: Michelin
Voor het herprofileren van vrachtautobandenSnijbreedte van 3 - 28 mmAutomatische temperatuurbegrenzingGeïsoleerde snijkopAparte transformator met beveiliging tegenoververhitting en een automatische herstartElektronisch overbrengingsysteem220 VoltExclusief messensetMerk: Rema Tip Top
Losse slang voorzien van een pompnippel voor personenwagens en vrachtwagens. Geschikt voor Eurodainu Michelin bandenvulmeter met artikel nr. 31244Lengte: 150 cm
Vrachtwagenbanden zijn essentieel voor een goede werking van een vrachtwagen. Echter, na verloop van tijd en veelvuldig gebruik slijten de banden. Het is dan belangrijk om te weten wat de opties zijn om de banden weer in goede staat te brengen. Twee veelvoorkomende methoden zijn herprofilering en vulkaniseren, waarbij het laatste alleen noodzakelijk is bij een lekke band.
Herprofilering van vrachtwagenbanden is een proces waarbij de oude rubberen laag van de band wordt verwijderd en er een nieuw profiel “gesneden” wordt in de band. Het voordeel van herprofilering is dat het een duurzame en kosteneffectieve manier is om de levensduur van een band te verlengen. Herprofilering kan worden uitgevoerd op alle soorten banden, zoals trekas-, stuur-, en aandrijfasbanden.
Een andere veelvoorkomende techniek is vulkaniseren. Dit is een proces waarbij een beschadigde of versleten vrachtwagenband wordt gerepareerd. De beschadigde plek wordt schoongemaakt en gevuld met een speciaal rubbercompound in de vorm van vulkaniseerveters. Daarna wordt de plek verhit en onder druk gezet om het rubber te laten smelten en te laten hechten aan de rest van de band. Dit zorgt voor een sterke en duurzame reparatie die vergelijkbaar is met de originele band.
Het is belangrijk om te weten dat niet alle banden kunnen worden gerepareerd met behulp van vulkaniseren. Dit is afhankelijk van de grootte en locatie van de beschadiging, evenals het type band. Bij twijfel is het altijd aan te raden om contact op te nemen met een professionele bandenspecialist.
In het algemeen zijn zowel herprofilering als vulkaniseren effectieve manieren om de levensduur van een vrachtwagenband te verlengen. Door deze methoden toe te passen kunt u geld besparen op de aanschaf van nieuwe banden en uw vrachtwagen op een veilige en betrouwbare manier blijven gebruiken.